Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

torsdag 8 december 2011

I vår ska jag utforska Ull- akademin

I går när jag kom hem låg det efterlängtade brevet i min brevlåda. Jag har fått en plats på ull-akademins distans kurs till våren. Kursen är går på Kyrkeruds folkhögskola, och inte bara det min dotter kom också med. Vi ska under våren dela ett av våra intressen, så himla kul. Tre närträffar på skolan däremellan sker det på distans.

I kursen ingår det bl.a...
nunotovning, torrnålstovning, ull-, skinn- och pälssömnad, stickat och tovat, tovade masker, färgning, akvarell med ull, historik, kulturhistoria, huvud- och fotbeklädnad, marionettfigurer, intarsia, mola, collage, spinna och tvinna, plissera, screentryck på tovat, utställningsarbete.

3 kommentarer:

  1. men ooooo så roligt! Ska bli kul att följa vad ni får göra.
    ha en skön tredje advent!//kram Gun

    SvaraRadera