Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 28 mars 2012

Stickad tovad väska



Jag hittade ett ullgarn till halva priset på rea. Och naturligtvis kunde jag inte motstå det.
Tre färger kom jag hem med, jag började med att lägga upp 100 maskor , eller 50 maskor på varje sticka sen stickade jag runt runt i den randning som fick växa fram. när jag tyckte det räckte stickade jag två lila två cerisa i ca 6 cm. När jag var klar sydde jag av hörnen så det bildades en botten, och sydde fast kanten, eftersom den var tjockar så blev den en "bullig" kant i överkanten. Remmarna : jag började med 2 maskor sen ökade jag vartannat varv med två maskor tills jag fick 8 de stickade jag i 5 varv, sen stickade jag runt på tre stickor till önskad längd, i mitt fall 50 cm. Då var det dags att göra ett nytt avslut 8 maskor i 5 varv sen vartannat varv stickar du ihop 2 maskor i var sida tills det återstår 2 maskor då maskar du av.

Jag sydde på mina remmar och slängde in väskan i 60 grader i maskin. ut kom en väska som var lagom i storlek men remmarna satt snett. jag drog och drog men de var sneda ....
Så nu har jag prättat bort dem och nåltovat där de satt fast, men jag körde väskan fick en ny omgång i tvättmaskinen , så nu blev den ytterliggare lite mindre och nu väntar remmarna på att bli fastsydda sen är den klar för att användas.

2 kommentarer: