Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

måndag 16 april 2012

Sista helgen på Kykeruds folkhögskola



Med sorg i hjärtat inser jag att sista helgen är gjord på ullakademin.
Det har varit sååå himla skoj , och vilka underbara nya bekantskaper jag fått. Tänk vad mycket kunskap som finns , som vi delat med oss av till varandra. Jag är helt lyrisk!!
Den här helgen har vi jobbat "stort" med att gemensamt gjort en gigantisk filtad matta. Vilket jobb och som plåster på såren kom åtminstone jag hem med träningsvärk. Det vi började med var att piska eller tesa all ull innan den gick att använda, sen började jobbet.
Slutresultatet blev en matta som var 286*160 , och då hade vi valkat den i åtskilliga timmar. När vi började att lägga ut ull var måttet 330* 186 så det var många styrkepass innan den blev färdig.
Jättekul att få vara med om det, för jag tror att det är enda ggr jag kommer att göra det.

3 kommentarer:

  1. Så himla fin! Och visst är det tråkigt när en kurs är slut och man ska skiljas från sina nya kompisar! Samma sak händer mig nu till helgen. Sista träffen på tvåändsstickningskursen. 80 timmar har vi kamperat ihop.

    SvaraRadera
  2. Vilket jättearbete! Vad hade ni "bösten" (klubban på sista bilden) till?
    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den används till att krympa med, i det här fallet att få till hörnet så det att det blev snyggt.

      Radera