Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 7 augusti 2016

Ett foto i timmen

PI dag kom jag ihåg att det är en efit dag.
Så nu kör vi.
Sista dagen på semestern tog jag sovmorgon och trassla mig ur sängen klocknan 9.30 vilket för mig är ganska sent.
10.00 jag börjar dagen med en kopp kaffe framför tv'n
11.00 jag syr klart kallsongerna åt min man.
12.00 diskat för hand, diskmaskinen gick sönder i förra veckan.
Eftersom det är jobb nu som står för dörren, så är det dags att tänka på matlådor.
13.00 det behövs massor av vatten i växtthuset, bara att ta fram slangen.
14.00 läser om hur man beskär vinrankor.
15.00 nu är vi hos bonusdottern på fika. Där bor Gimli en ödla som jag inte kommer i håg sorten på.
16.00 Där bor även Kurre en supergosig katt som älskar att ligga i knät o spinna.
17.00 börjar få höstkänning, så jag börjar  sticka på en barnmössa.
18.00 spelar WF
19.00 stickar vidare på min mössa och lyssnar på en trevlig ljudbok, den andra i en serie på tre.
20.00 lägger in de torra badlakanen på hyllan i badrummet.
21.00 nu börjar det en Dansk serie på ettan, den får en chans av mig sen går jag o lägger mig. I morgon börjar vardagen och det betyder att gå upp i tid.









2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. øgler er kule!! Forbudt i Norge da..

    SvaraRadera