Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

lördag 7 januari 2017

Melerade garners förbannelser

Ända sedan jag fick hem tantulltusssockor boken så har jag stickat olika modeller ur den boken, otroligt inspirerande. Eftersom det finns mycket garn som blivit över vid olika projekt här hemma, så passar det ypperligt att använda slut på det.
Men i bland blir det inte riktigt som man tänker utifrån garnet. Och melerade garner är luriga, det går inte riktigt att kunna förutse hur det blir.

Jag trode inte att ränder skulle bli så markanta av det här garnet.
Just nu är jag i det läget att " ska jag repa upp eller fortsätta ett tag till? I bland kan helheten bli bra fast man inte tror det.

1 kommentar:

  1. Älskar rubriken på inlägget! Härligt att du fortsatte med sockorna ändå :)

    SvaraRadera