Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

fredag 16 juni 2017

Svampskörd av ostronskivling

Mitt svamphus börjar ge skörd. Det skulle ta ca 21 dagar och första tiden har jag haft det med till stugan och sedan hem igen, så huset är berest.
Men så har vi varit borta en vecka och det fick inte följa med. Ser lite konstigt ut om man kommer till hotellet med ett svamphus😀
I skötseln så ingår det att spraya vatten varje morgon och kväll men de blev inte gjort när vi var borta.

Kommer hem till ett sprängfyllt svamphus ,och nu förstår jag varför det ska sprayas morgon o kväll.
Svamparna var lite torra, men fantastiskt goda. Jag väntar med spänning på nästa skörd.
För nu är huset med till stugan igen så jag kan spraya o sköta om de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar