Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 10 september 2017

Efit 10 september

Vaknade vid 8.10 låg o drog mig ett tag.
Nu vid kvart i nio tittar jag på tv och dricker kaffe.
10.00
Min slöa morgon fortsätter, men med en stickning framför tv,n.
11.00
Nu blev det fart på oss nu ska vi åka från stugan och hemmåt. I vanliga fall har vi sjötomt. Här har det varit torrlagt helt så vi gläds åt regnet som kommit. Fattas säkert 80 cm vatten.
12.00
Blev sugen på tacogratäng så när jag kom till Laxå så passade jag på att stanna o handla.
13.00
Gratängen är på g

14.45 mätta och belåtna somnade både jag och maken i vardin fåtölj.
Jag lyssnande på Lagercrants nya deckare om Lisbet Sallander. Spännande är den, men sen funderar man ju över hela grejen med att fortsätta att skriva om en annans figurer.
16.00 jag kan ju säga ...det är tur det inte är ljud här för jag rabblar fula ord
17.30 nu har jag testat o testat och inte blir det bra inte.
Tror jag lägger detta åt sidan och tar reda på mina stickade alster som legat på blockning över helgen
19.00 jag ska bada nu

20.40
Nu blir det tv och stickning sen är det sängen som lockar.









9 kommentarer:

  1. God morgon
    visst är det skönt att kunna ligga kvar i sängen utan att behöva rusa upp
    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. Slö morgon här med men vaknade lite över 1 timme tidigare..

    SvaraRadera
  3. Verkar som en bra start på dagen det där.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du är med på EFIT igen. Nu blev JAG också sugen på tacogratäng. Men det är inte lika enkelt att fixa i Frankrike eftersom de inte säljer kryddpåsarna lösa. Bara i förpackning och det känns lite onödigt. Jag får helt enkelt köpa med mig några påsar nästa gång jag är i Sverige.

    SvaraRadera
  5. Hej! Ja, jag har tänkt detsamma om dom böckerna. Älskade Stiegs, men jag kommer inte att läsa Davids. Det är ju Stiegs figurer...

    SvaraRadera
  6. Härlig lugn dag! Vad duktig du är på att sticka, jag funderar också på att prova det i vinter.

    SvaraRadera
  7. hmmmm tacograteng.... lyder godt.. takk for titten..

    SvaraRadera
  8. Åh, bada, det är så härligt! :-)
    Roligt att se dagen!
    ha en fin måndag!

    SvaraRadera