Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 11 november 2012

Hur man gör egna snedremsor steg ett

 För att få snedremsor som passar till just det man syr, kan vara svårt. De färdig som finns är sällan det som just jag vill ha, eller att det passar till det jag syr. Därför gör jag egna. Se till att du markerar ut var du har snedden på tyget. Om du drar i tyget på diagonalen ser du var det är helsnedd. Jag skär remsor då det är lättast att få dem raka och fina.
 Längden på remsan beror  på hur mycket tyg du har, ofta får man ofta skarva remsan. Lägg den räta mot räta som jag lagt det, här har jag en randig som jag vill att ränderna ska "löpa" på och skarven skall knappt synas.
 När du sytt i hop remsorna så har du en snygg skarv. Mina remsor har jag skurit 3.2 cm.

1 kommentar:

  1. Tack för det där Hur man gör egna sneremsor!...Men du, så gör inte jag...alltid. Kanske därför det blir lite knöligt typ i halsringningen! :o(

    Ses vi imorgon på Elviras stickcafe`?

    SvaraRadera